ALARM. Klienci PKO BP na celowniku oszustów
Fot: Pixabay/poglądowe
Otrzymaliście ostatnio e-maila dotyczącego aplikacji mobilnej popularnego banku? Uważajcie, to może być oszustwo! Jeśli masz wątpliwości zgłoście sprawę na adres podany na końcu artykułu.
Zespół CERT Polska zaobserwował nowy schemat oszustwa, w którym na losowe skrzynki pocztowe masowo rozsyłane są fałszywe wiadomości. Informują one o możliwości aktywacji „Usługi bezpieczeństwa”, która ma być oferowana przez wyszczególniony bank.

W treści wiadomości znajduje się link, który prowadzi do rzekomego panelu logowania tego banku. Wpisane tam poufne dane przesyłane są do przestępców, tym samym mogą oni uzyskać dostęp do Waszego konta bankowego.
W przypadku, gdy oszust uzyskał dostęp do danych logowania na konto bankowości elektronicznej, zalecane jest podjęcie następujących kroków:
– natychmiastowo zmienić hasło oraz włączyć uwierzytelnianie dwuetapowe,
– skontaktować się z bankiem i przedstawić zaistniałą sytuację.
Pamiętajcie, że wszystkie podejrzane wiadomości możecie zgłaszać pod adresem https://incydent.cert.pl Uważajcie i przekażcie tę informację znajomym!